2023. augusztus 15., kedd

Szavakkal és szavak nélkül

Sokat vagyok egyedül, így szinte alig beszélek. Egy-egy telefonbeszélgetést leszámítva nincs is nagyon kivel. Milyen más volt, mikor még Anyu élt. Milyen könnyű volt őt hívni vagy átmenni hozzá. Mennyit beszélgettünk.
A sok nap alatt berozsdásodott hangszálaimat M-mel csiszolgatom, ha a hétvégét is beleszámítva pár napra találkozunk. Elmondjuk egymásnak a velünk történt eseményeket, azokat, melyeket addig nem osztottunk meg írásban Skype-on, vagy visszatérünk a már megbeszéltekre. Szavakban sokkal több részlet közölhető, és én nagyon szeretem a részleteket. Általában bennük rejlik a lényeg.
Persze, csendben is vagyunk közben. Így figyelem például, hogy szétszedi az egyik számítógépét. Ehhez én nem értek, marad részemről a szavak nélküli nézegetés, és a vágyakozás, hogy nekem is több tudásom legyen. Azt hiszem, hogy számomra marad a vágy a tudás iránt, és a gép használata. 
Szombaton este csendben figyeltük a csillaghullást. Olyan ritkán nézem az eget, pedig mekkora élmény belefeledkezni. Remélem, hogy máskor is lesz ebben részünk, és olyankor talán kívánok is valamit, ha végre sikerül kivárni egyet.
Csendben lehet olvasni is, vagy egy meleg nyári napon hideg görög salátát enni. Finom volt, már régen ettem, és nagyon jól esett.
Jó volt az előző pár nap. Kívánok nektek is szép napokat akkor is, ha kimondott szavakkal töltitek őket, és akkor is, ha azok nélkül csendben, mint most én.







22 megjegyzés:

  1. Éva, ez a saláta nagyon étvágygerjesztő! Mit iszol rá? (Én sört szeretnék, de lehet ez a rossz ízlés jele...)(Klári)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Klári, nem vall rossz ízlésre, ha sört szeretnél. Egy meleg nyári napon nagyon jól tud esni. Én hideg ásványvizet ittam az ebédhez. Ez a görög saláta csak előétel volt, de bőven elég lett volna ebédre is. A főétel fasírt volt rizzsel, grillezett zöldségekkel. Talán jól csúszott volna hozzá a sör is.:)

      Törlés
  2. I was away for a week, all alone. And I had to get used to the silence. It wasn't until halfway through a day that I talked to someone in the store.


    Now I am back home and so thnakful I can talk again.Thank you for your great blog.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dear Aritha, I am alone a lot, but only at home. It must have been interesting to go away alone for a week. I haven't tried it yet. Perhaps you have collected many ideas for your books. Thank you for your visit.

      Törlés
    2. It was good. But the first day not.

      Törlés
  3. épp az előbb meditálgattam a csöndeken, hogy hányféle van, van beszéd utáni, meg előtti...(a csöndjeink ritkán teljesek...( (?) (egyébként soszor én is csak este szólalok meg hangosan a telefonba... s olyankor eleinte aig jön ki hang a számon...)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Van nyomasztó, van pihentető csend , és a kettő között mi minden még... Vannak napok, amikor egyáltalán nem szólalok meg. Néha véleményt nyilvánítok hangosan magamnak, ha TV-t nézek például, csak hogy ne múljon el a nap szavak nélkül. A szavak írott formája számomra az egyedüli szó néha, ami persze nem rossz.

      Törlés
    2. Éva, én bizony szoktam magamban hangosan beszélni, és hozzád hasonlóan például véleményt nyilvánítok tv-nézés közben, odaszólok a szereplőknek, stb. :)

      Törlés
  4. Én is hangos szavak nélkül élem a mindennapokat, magamban fogalmazgatok és amikor a lányom hív, sokszor mégis keresgélnem kell a szavakat.
    Szép volt a hétvégéd és Rózsánál olvastam, hogy újabb szép hétvégére készülsz. Érezd nagyon jól magad!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Borka, ma még nem beszéltem, csendben telik a nap.
      Ha nem lenne M., akkor szinte nem mennék sehova. Ő szervezi a programokat, és el is visz a helyszínre vagy hozzá, ami szintén megtöri a hétköznapok olykor gyakori egyhangúságát. Elfoglalom magam persze házimunkával, olvasással, TV-vel, számítógéppel. Ha itthon vagyok ritkán mozdulok ki a lakásból, néha boltba megyek, de azt sem gyakran.
      Köszönöm a jókívánságodat, én is kívánok neked minden jót, mindent, ami csak adódhat az életedben.

      Törlés
  5. Sok csillagot láttunk hullani... A nyaralás végeztével írok erről (is)

    VálaszTörlés
  6. Éva, számomra egy kapcsolat igazi intimitása ott kezdődik, ha már "együtt is tudunk hallgatni", élvezni a gondolatok csendjét is, anélkül, hogy a csend feszélyezetté válna... S amikor megszólalunk, a másik szinte folytatni tudná a mondatunkat...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rózsa, szerencsére tudunk jókat hallgatni, ha együtt vagyunk, és utána könnyen elkezdünk egy-egy beszélgetést is. Bármiről tudunk beszélgetni, de ez mindig is így volt. Folytatni is tudjuk a másik mondatát, ezzel sincs baj.
      Ma már beszélgettem telefonon közel egy órát egy olyan személlyel, akivel nagyon régen találkoztam. Nem szeretem a Facebook-ot, de most segítségemre volt abban, hogy megtaláljam őt. Felhívott ma reggel, és megosztottuk egymással az elmúlt évek történéseit.
      M. is jön délután, ma beszélgetős napom volt, és lesz is.

      Törlés
  7. Kedves Éva, kérhetnék majd tőled egy email címet? írd meg légy szíves a blogomra, csak én fogom látni, nem jelentetem meg!
    Orsi vagyok, látom a blogger szokás szerint névtelenként jelentet meg, pedig be vagyok jelentkezve...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Orsi, küldöm az e-mail címem.

      Törlés
    2. Köszönöm szépen, megkaptam. Azt hittem nem használod már a citromailt, mióta fizetős lett, azért nem írtam oda☺️

      Törlés
    3. Mivel citromaillel lehet bejelentkezni a blogomba, nem tudtam, hogy ha nem fizetek, akkor milyen hátrány éri a blogomat. Talán nem tudtam volna használni, és nem akartam kockáztatni, hogy elveszítsem a blogot. Inkább fizettem. Ez van!

      Törlés
    4. Orsi, írtam is egy kommentet már nálad. Másodszor is meg akartam látogatni a blogodat, de valami miatt nem tudok menni. Nagyon sajnálom. Leírtam, hogy tudd, hogy valami akadálya van annak, hogy nem mehetek hozzád. Nem tudom, mi lehet az oka.

      Törlés
    5. Írtam emailt, adtam egy linket, azon keresztül próbálj meg belepni akkor, ha a blogodba is be vagy jelentkezve. En latlak a listan, ott vagy mindenképpen. Nagyon sajnálom, hogy gondod adodott, írj kérlek, ha továbbra sem tudsz belepni! Ölellek.

      Törlés
  8. Hello Eva
    I know what you mean I am always on my own talking to my dog 😆 my husband leaves at 8 and comes back at 20 at night. It has been very difficult when the children have left!
    The Greek salad must be very good and the cake must be with honey?
    I wish you a nice weekend.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hello Catherine, I often speak to my TV.:)
      The Greek salad was very good. It was a hot day and the salad was cold, so it was especially good to eat it. The cake called Baklava is made with honey.

      Törlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu