2021. április 8., csütörtök

Ha jön a segítség

                                                   


Az egyik nap rosszabb kedvem volt, mint ami azon a napon indokolt lett volna. De néha sok már ez a Covid, a bezártság, a veszélyérzet, az egyedüllét. Igyekszem ezeken az érzéseken mindig túltenni magam, de akkor éppen nem sikerült.  
Felhívott egy barátnő-félém, és észrevette rajtam. Annyira már ismer, és ismeri a hangomat is, hogy feltűnt neki a hangulatváltozásom. 
Egyszer csak hamarosan újra felhívott, hogy jön hozzám, már el is indult. Igaz, hogy egy óra múlva egy digitális oktatáson vett részt otthon, de így is kb. fél óráig nálam tudott lenni. 
Mélyen hívő, és ezt tettekkel is bizonyítja. Olvasott nekem a Bibliából és imádkozott értem. Elsírtam magam, nem tudtam parancsolni a könnyeimnek. Kijött a feszültség belőlem. Ő úgy tud segíteni másokon, ha a hitéből merít, és adni tud belőle. Mindenki abból ad, amije van. Hamarosan lenyugodtam, és hálát adtam a sorsnak, hogy megtörtént velem az, aminek történnie kellett. Úgy látszik, hogy ez volt megírva nekem aznapra.  
Ilyen dolgok is megesnek velem, és tudom, hogy nem véletlenül. Véletlenek nincsenek, és sokszor megkapjuk azt, amire szükségünk van. 
Olvasott egy a Mai ige című kiadványból is az aznapra szólót, ami így fejeződik be, mintha nekem íródott volna:  ""Este szállást vesz a sírás, reggelre itt az ujjongás"  (Zsoltárok 30:6) Az örömöd vissza fog térni - ezt Isten igéri."
A reggelem már jól kezdődött, pihenten ébredtem, újra szebbnek láttam a világot, és sikerült túljutnom a mélypontomon. Mindig van valami ami átlendít rajta, bízni kell benne, és csodák csodája el is jön hozzánk. 

21 megjegyzés:

  1. A legjobbkor érkezett a segítség! Örülök, hogy jobban vagy! Mindig, mindenkinek vannak mélypontok. Amíg ki is tudunk belőle jönni, nincs baj! Szeretettel gondolok Rád! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tipitá, jó, hogy eljött hozzám, és velem volt. Ki tudtam a mélypontomból jönni. Ez a fontos dolog. Elkerülhetetlen, hogy időnként belekerüljünk, különösen ebben a nehéz időszakban.

      Törlés
  2. Velem is előfordul néha... Kivel nem? Rossz az idő, szerotonin szintünk a mélyponton, a bolygók állása is kacifántos : ki mivel magyarázza, de kellemetlen nagyon. Lényeg az, hogy legtöbb esetben, szerencsére átlendülünk rajta és újra megtaláljuk azt, amiért érdemes folytatni... Ha valaki a biblia táplálta reményben, az is jó, természetesen.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem szeretem, ha belekerülök a mélypontra, de ki szereti. E-nek a Biblia és a hite segít, az én hitem erősítésére ráfér a segítség.Ezért jött el hozzám, hogy adjon a magáéból. Hálás voltam neki érte.
      Mindig érdemes folytatni, és jó hangulatban sokkal jobb megélni a napokat.Ma jó hangulatom van, éppen ebédet főzök magamnak.

      Törlés
  3. It happened to one of my friend I had on the phone yesterday, when she heard the news that we were locked down for four more weeks. It is a hard time but there is always Hope.
    Hope for everything. I have very bad moments at this moment but today I am feeling better, the blood tests are ok and I don’t have to go back to the clinic. The nurse will come everyday. This makes my day.
    I am glad you feel better.
    Hugs Catherine

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Are you locked down for four more weeks? It is really a hard time.
      Hope is important, sometimes I do not have enough.
      It is good to read that you are feeling better today and you do not have to go back to the clinik.
      Yes, I feel better now, but the Covid makes me sometimes sad.It is such a long time to have it. Tomorrow I will get the first vaccina.I am afraid of the side effects but I hope that I will not have them.
      Hugs Éva

      Törlés
  4. Sokszor tudom, miért jön a hullámvölgy, de van amikor talán csak mert "túlcsordul a pohár". Jó ha van segítség, egyedül nehezebben szedi össze magát az ember.
    Ezek a covidosan eltöltött, fura ünnepnapok, az időjárás bolond váltakozása se kedvez a hangulatunknak.
    Itt a blogonban is vigaszra, együttérzésre találva könnyítünk a lelkünkön.
    Örülök, hogy jobb a kedved, Borkánál is olvastam a várt jó hírt.
    Jé, és még a nap is kisütött végre.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Túl csordult a pohár nálam. Nem volt különösebb ok aznap erre, de jött a hullámvölgy. Nehéz időszakot élünk. Nem csoda! Talán az is jó volt a hangulatom jobbá válásához, hogy eljött hozzám. Beszélgettünk még az ima és a Biblia mellett pár szót. Egyébként ő lelkész is, kell hogy erős hite legyen.
      Hetente egyszer eljön, hogy megmasszírozzon, mert ilyen végzettsége is van.
      A blogban is megkönnyebbülök, de erről már írtam. Fontos, hogy ki tudjuk itt is adni magunkból az érzéseinket.
      Igen, holnap megkapom az oltást, majd írok róla, hogy milyen volt.

      Törlés
  5. Jaj, Éva! Jó, hogy túl vagy a mélyponton, a barátnőd és az az oltás is pont jókor jött. Én is szoktam így lenni, olyankor elvonulok a világtól és megvárom, amíg elmúlik a ború. Az az igazság, ha nem is vallom be még magamnak sem, akkor is a szívem legmélyén tudom, hogy mitől van olyan átkozottul rossz kedvem.
    Amikor a fiam lent ugrált az utcán, akkor ő is nagyon jót tett velem, mert épp kezdtem belecsúszni egy letargikus hangulatba.
    Az a lényeg, hogy megkönnyebbültél és már vidámabban látod a dolgokat! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Borka, én is tudom, hogy mikor mitől van rossz kedvem, de van, amikor csak túlcsordul a pohár, akkor éppen különösebb oka nem is indokolt a borúnak, ahogy fent is "beszélgettünk" erről Rhumellel. Én is várom, hogy elmúljon. Keresek valami elfoglaltságot akkor magamnak, vagy csak egyszerűen várok elvonulva én is a világtól, vagy leülök a gép elé olvasgatni. A blogok is segítenek, a szép képek, az írások.
      Nem is várhatom el magamtól, hogy mindig jó kedvem legyen a mai világban, és a saját külön kis világomban is adódnak mélypontok. Bár ott kevesebb van. Magamnak nem csinálok mélypontot szándékosan :), de akkor is jön, ha nem akarom. Az a bizonyos "túlcsordult a pohár" megérkezik hozzám.
      Csak már lábaljunk ki ebből a Covidból is. Most jól vagyok szerencsére, nincs rossz kedvem. Ez a természetes, kilábaltam belőle.
      Jó, hogy a fiad ugrált neked az utcán, és felvidított. Tetszik!:)

      Törlés
  6. Nagyon jó, hogy letudod írni ezeket az érzéseidet.A bezártság még viszonylag szabadon is nehéz.Érdekes, én is hang alapján megállapítom a barátaim állapotait. Mondjuk ilyenkor én is behúzódok, még jobban. Ne terheljék senkit. Egy ilyen barátnő, segítő nagy áldás. A hit csodákra képes, tapasztaltam.
    Szerencsések akik bírnak vele.Szebb napokat neked.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Holdgyöngy, szerencsére ki le tudom írni ezeket az érzéseimet. Sokat segít.Én is behúzódtam volna, hogy ne terheljek senkit, ha nem hív.De hívott, és észrevette, hogy rossz a hangulatom, és cselekedett. Ha nem jön, tovább tartott volna kilábalni belőle.Igen, a hit csodákra képes.Az enyém kevés volt ahhoz, hogy rendbe tegyem magam. Kellett az övé is.

      Törlés
  7. S a fotóidat magyon szeretem. Egyébként régebben ezeken is láttam, éreztem a hangulataidat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, biztosan tükröződik a hangulatom a képeimen, én nem veszem észre. Te úgy látszik érzékenyebb vagy rá.

      Törlés
  8. De jó ilyet olvasni, hogy vannak még ilyen önzetlen segítő emberek ebben a rohanó világban. Aki nem csak megérzi ha segítségre van valakinek szüksége hanem segít is. Örömmel olvasom, hogy most már jobb a közérzeted!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Miklós, vannak segítőkész emberek, ezt már sokszor tapasztaltam, és írtam is már róla.Jobb a közérzetem már valóban.
      Igen, cselekvő törődése van neki. Érez, és tesz is, ha kell.

      Törlés
  9. Annyira jó ezeket az írásokat olvasni az ember azt érzi hogy nincs egyedül ezekkel a problémákkal. Mert valljuk be mindenkinek vannak ilyen mélypontjai. Azt is jó látni hogy vannak ilyen jó emberek. Nekem a hit és az ima nagyon sokat segít. Örülök hogy jól vagy.Ahogy látom itt is nagyon sok ember szeret. Nagyon szép napokat jó egészséget kívánok Zsike

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zsike, a szeretet fontos és a törődés is. Egyszer talán írok is róla. Mélypontok vannak, kinek nincsenek, a kérdés, hogyan tudunk kimászni belőle.Sokszor megy egyedül is, de segítséggel könnyebb.
      Az ima segít, és ha értünk imádkoznak az is. Ő szokott értem.
      Neked is szép napokat kívánok.

      Törlés
  10. Köszönöm, hogy le is írtad.
    Naponta imádkozom, hogy türelmem legyen hordozni a napi "adagot".

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Márta, le kellett írnom, mert, annyira jól esett a törődése, hogy meg kellett osztanom ezt itt a blogomon is. A napi "adag" elviseléséhez kell az ima segítsége is, nem csak az akaraterő, a türelem, a magunkkal való törődés. Néha bizony szükség van máséra is.

      Törlés
  11. Lieve blogger,

    Mijn motto is: Het is zo, je hoeft niet dag en nacht gelukkig te zijn. Het is oké om je niet oké te voelen.

    Lieve groet,
    Ger

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu