2022. március 2., szerda

Fák




Suhannak a fák útközben. Autóból is lehet képeket készíteni róluk. Csupaszok, de szép így a rajzolatuk. Ha lombkorona fedi be őket, nem látszank ennyire a gallyak, az ágak vonalai. Szépek, örömmel nézegetem őket. Ha az egyik fa eltűnik, jönnek az újabbak, soha el nem múló szépséggel találkozom. Figyelni kell, és élvezni az utat velük együtt. Mindig van valami látnivaló útközben, de leginkább a fák, az utakat kísérő társak, a lágy, téli  fényből elő-előtűnő  örömöt okozó néznivalók.
A március eleji fáknak különös varázsuk van. Már lassan a tél után, de még a közeledő tavasz előtt mutatják magukat a nézelődőknek.
Az ágak mozgása mutatja  a szél erősségét. Múltkor néztem a lakásból, ahogy dülöngéltek az ágak a viharos szélben, közben hallottam a szél zúgását, melynek jelenléte állandóvá vált bent is, nem csendesedett le sokáig. 
A fákról írok, melyek itt vannak az ablakom előtt  és az utak mentén is, közel hozva a természetet bárhol is vagyok. Itthon vagy az autóban. Erdőben már nem, mert nem tudok odamenni, de  nem tagadják meg magukat tőlem máshol, adják magukat örök adakozással.

16 megjegyzés:

  1. Az ablakból is jó nézni a fákat. Én a bokrokat is szeretem, a japánbirs még csupasz, de már a tavasz hírnöke, mert a rügyei napról napra nagyobbak. Hoztam be kis ágakat, de túl korán, igaz kinyílt pár selymes szirmú virág, (alig-alig halvány rózsaszínen), néhány üdezöld levélke is, de még nem az igazi. Majd kint lesz szép.
    Szeretek én is az autóból is fotózni, a felhőket, fényeket, ha erdőn hajtunk keresztül - bár nem olyan profi képek, azért nem állom meg, hogy kattintsak.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó, hogy írtál a japánbirsről, nagyon szeretem, olyan szép, amikor teljes pompájában van. Most számodra azért elhozta a tavaszt egy kicsit azzal, hogy bevittél néhány kis ágat, és ez jó.Örömmel olvastam.
      Én is szoktam felhőket és fényeket is fényképezni az autóból, mindig változnak, nagyon szépek tudnak lenni. Nagy fák ( hárs és juhar) vannak az ablakom előtt, látom rajtuk az évszakok változását. Szívesen szoktam tanulmányozni őket.

      Törlés
  2. A fák olyanok, mint az emberek. Különösen, ha hosszú ideje vannak velünk a kertben vagy akár az utcán, személyes ismerősök lesznek, és nagyon fáj, ha pusztulni kezdenek.Régebben egy bejegyzésben meggyászoltam a szegény öreg cseresznyemeggy-fát, akkor gondoltam át, mit és hogyan adott nekünk, élt értünk a fa. Az árnyéka szintúgy hiányozni tud. Legyen veled sokáig a hárs meg a juhar.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Láttam felnőni az ablakom előtti fákat. Karóval támasztott kis fák voltak, mikor ideköltöztem. Ma már felnőtt fák, melyek nagyon szépek.Igazad van, olyanok, mint az emberek, személyes ismerősök lesznek.Látjuk rajtuk az évszakok változását. Alájuk tudunk állni, ha árnyékra van szükségünk. Nem csodálom, hogy meggyászoltad a cseresznyemeggy fátokat, szívetekhez közel állóvá válhatott az évek folyamán, szinte baráttá.
      Én is remélem, hogy az én juhar-és hársfáim még sokáig lesznek velem. Szerintem túlélnek engem is.Sőt, egészen biztos.

      Törlés
  3. volt egy film: Hgy szaladnak a fák!

    én amúgy filmre szoktam venni....(vonatablakból)

    én is jóbarátságban vagyok velük, bármelyik évszakban

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hallottam már arról a filmről, sőt, itt a blogban beszéltünk is egyszer róla. Még filmre nem vettem a fákat, csak képeket szoktam róluk csinálni.
      Azt hiszem mindnyájan szeretjük őket itt a blogosok között. Szépek.

      Törlés
  4. Én is szeretem a fákat nagyon! Szimbolikájuk rendkívül gazdag szinte minden kultúrában. Számomra NAGYON is élők. Kedvencem az olajfa, mert nagyon sokáig él, igénytelen, és néha már szinte holtnak tűnik, s egyszerre csak kihajt göcsörtös törzsén egy gyengéd zöld ágacska...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szinte látom magam előtt az olajfát, ahogy írtál róla. Sokáig él, öreg, de benne hordozza az új életet, a zöld ágacskát.
      Én szeretem a nyírfát is a fehér törzsével, szépségével.Olvastam, hogy "családcentrikus" Egymáshoz közel ültetve őket, akár kétszer olyan gyorsan is nőnek, mint magányosan.

      Törlés
  5. Én is nagyon szeretem a fákat, írtam is az udvarunkban lévő ferde fáról. Sajnos annyira megnyírták és olyan sokat vágtak le belőle, hogy csoda lesz, ha mégis megmarad. Hiszek a csodákban, szeretném még látni amikor tavasszal virágba borul.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem, hogy virágba borul, és még csodálatod.A házunk előtt kivágtak egy tuját, nagyon hiányzik.
      Örülök, hogy jelentkeztél, remélem, hogy jobban vagy.

      Törlés
    2. Hááát... Fizikailag igen, jobban vagyok, de lelkileg...! Nagyon megviselnek a napi események. Megfogadtam, hogy nem nézek Híradót, de nem tehetem, mert tudnom kell, hogy mi történik a világban és az nagyon megvisel. Olykor el is pityeredek, vagy csak nyelem a könnyeimet.

      Törlés
    3. Az én lelkem is odavan. Nézem a Híradókat én is, de nagyon megvisel, amit látok. Egyszerűen félek.Én is elsírom magam néha. Nehéz időszakot élünk: Covid, háború... Sok ezeket elviselni az embereknek.

      Törlés
  6. Borka, leírtad, mi van velem. Is. "Nehéz a szívem, majdnem zokogok..." -József Attila szavai a valóságunkban....

    Más: A Balcsin a strandon pár éve teljesen "leirtották a nagy fákat, törzsig, és lőn, tényleg csodálatosan kihajtottak, már ismét szép árnyékos hely van alattuk.
    Éva, átérzem a kivágott tuja miatti szomorúságodat. Sok évvel ezelőtt arra értünk haza, hogy a két hatalmas kanadai juharfát kivágták előttünk. Férjem nagypapája ültette. Kétségbeesetten sírtunk. A fák egészségesek voltak, nem zavarták senki kilátását, nem adtak árnyékot, se vezetékeket nem értek (ezt ha kell, mindig lenyesik egyébként a magasban) Aztán vettünk kettő csemetét, már szép nagyok, elneveztük őket Stefinek és Juliskának, a nagyszülőkről.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Borkának leírtam mi van bennem.
      Olyan jó volt olvasni, hogy a Balcsin kihajtottak a nagy fák, és már árnyékot is adnak.
      Azt is átérzem, hogy a juharfákat megsirattátok. Pláne szomorú volt, hogy a férjed nagypapája ültette őket. Családi vonatkozásuk is volt.Ráadásul indokolatlanul vágták ki őket. Tetszik, hogy elneveztétek az új fákat a nagyszülőkről. Jó ötlet volt.
      Kötődünk a fákhoz, szomorúak vagyunk, ha pusztulni látjuk őket, és örülünk, ha újra élednek,kihajtanak, és a kicsik megnőnek.

      Törlés
  7. The trees are in bloom and look very nice. At the moment we have a strange color in the sky it is sand coming north it is all orange. I hope you are in good health. Hugs

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. I could see in your blog that the trees are in bloom in your garden. They are very nice. It must be interesting that the sky is orange. I have never seen that. I am not very well, but I try to be better.

      Törlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu