2024. május 3., péntek

Gondoskodás a jövőről

Mikor fodrásznál voltam, hallottam egy beszélgetést. Valaki nyugdíjas vagy idősek otthonába akarja adni az édesanyját, mert nem tudja gondozni, ellátni. Azt mondta az lenne a legjobb, ha abba a nyugdíjas otthonba kerülne, ahova majd idővel én is akarok menni. Szerinte az a legjobb.
Szombaton M. egy barátja jött hozzánk, hogy együtt ebédeljünk és beszélgessünk. Délután visszavittük abba az idősek otthonába, ahol él. Így láthattam belülről egy ilyen helyet. Kicsi szoba, fürdőszoba, előszoba, erkély, teljes ellátás, orvosi felügyelet. Igaz, hogy Bécsben van a hely, nem itthon. Kicsinek tartottam a szobát, ahol M. barátja él most, de nem is lehet nagyobb egy ilyen otthonban. Nyolc éve él ott, és jól érzi magát. Ez a fontos.
Még élnem kell addig, mire odakerülök, és éppen helynek is kell lennie akkor, amikor szeretnék beköltözni. Egyedül vagyok, nincs más megoldásom, ha eljön az ideje. Mindenesetre az igényemet beadtam.  Meglátjuk, mit hoz a sors. Mindenesetre gondoskodtam arról, hogy ne maradjak ellátatlanul, de minél később akarok odakerülni. Remélem, az egészségem engedi, hogy még sokáig itthon legyek.

14 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Dear Aritha, I have to do that. I live alone, I do not have children and relatives.

      Törlés
  2. Jó, hogy előrelátó vagy, sosem tudhatjuk mi van az előttünk lévő úton.
    Biztonságban leszel ott, szó szerint vigyáznak majd rád. Kívánom, hogy minél később legyen rá szükséged!!

    Ha nem indiszkrét a kérdés, oda, abba a bécsi otthonba adtad be az igényedet vagy ott Sopronban?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Meg kellett tennem, mert nincsenek gyerekeim, rokonaim. Egy soproni otthonba adtam be a jelentkezésemet.

      Törlés
  3. Éva, megértelek, különösen mert amolyan - errefelé nagyon gyakori - "lépcsős" házban élek... Az idő egyre gyorsabban szalad velünk és soha nem vagyunk eléggé előrelátóak. Pedig az öregedés elkerülhetetlen, kivéve ha fiatalon meghal valaki... Ebben az ellentmondásban vergődünk leginkább...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is lépcsőzöm. Ma levittem a szemetet, ürítettem a levelesládát. Előtte a lépcsők miatt vettem egy mély sóhajt. Máskor ezt könnyű volt megtenni, most feladat. Tegnap boltban voltam, jöttek újra a lépcsők, és eljutni a boltig is teljesítendő dolog volt. Nem tudom meddig tudom megtenni, de nagy az elhatározásom arra, hogy sokáig. Még nem akarok az otthonba vonulni. M. míg van nekem addig van egy kis segítségem is. Ez jó!

      Törlés
  4. Nehéz ez, de ahogy haladunk előre, az éveink száma nő, a hátralévő idő meg, hát nincs mit szépíteni, csak fogy....Az, aki előrelátó, ha nem is tud minden nehézséget kikerülni, de jóval nagyobb az esélye a nyugodt, szép öregkorra. Éva, teljesen megértelek, le a kalappal Előtted. Kívánom, még nagyon-nagyon messze legyen az a helyzet, amikor a kedves, hangulatos otthonodból elköltözöl....
    rhumel

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Másfél éve döntöttem el. Mikor kórházban voltam segítettek elintézni. Lett volna eltartási szerződés is, de nem jött össze. Kockázatos dolog is. Marad a nyugdíjas otthon. Előrelátónak kell lenni, tudom, hogy te is az vagy. Kaptam egy levelet, hogy amikor szükségem lesz rájuk, jelezzem, addig a jelentkezésem érvényes. Nem tudom mennyi a várakozási idő attól fogva, hogy jelzem azt, hogy eljött az ideje a döntésem megvalósításának. Érdeklődnöm kell. Az az igazság, hogy nem szívesen mennék még oda. Jó itthon, de múlnak az évek, és egyre nehezebben tudok járni.

      Törlés
  5. Jól döntöttél, Éva! Annyira ügyes nő vagy!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. Rávitt a kényszer, meg kellett oldanom!

      Törlés
    2. Szerintem manapság már nem csak azoknak kell ilyesmiben gondolkodni, akinek nincs gyereke. A mostani fiatalok szegények már 70 éves korukig dolgozni fognak, bár néha attól félek, nekünk is, pedig már most roncs vagyok. Szóval senki nem lesz képes megápolni az öregeket otthon. Engem inkább az zavar, hogy akadnak az otthonban szinte velem egyidősek, van aki jobb állapotban mint jómagam. Ezek a fura dolgok....Talán majd tolókocsiból fogjuk ápolni a gondozottakat vagy mifene. :-D

      Törlés
    3. Sajnálom, hogy nincs rendben az egészséged, és így kell keményen dolgoznod. Igen, a gyerekek sem tudják majd ápolni a szülőket. Egyre magasabb lesz a nyugdíjkorhatár, és a szülők sem mindig laknak a közelükben, vagy az ő egészségük sem jó. Dönteni kell egyedül vagy közösen. Nehéz döntés, de időben meg kell hozni.
      Kívánok neked minden jót!

      Törlés
  6. If something happened to my husband I think I will have to go to this place, but I am not very keen on going there in France these are not nice places to stay better stay home as long as we can.
    But I understand you’ll be safer in such a place if you are alone.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. It's always risky to go to such a place. I don't know how I will feel there. But if I can't walk in years, I have to support myself somehow. Hugs.

      Törlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu