2023. június 21., szerda

Franciaországban Útinapló 3.

Egy hét kivételével minden este máshol szálltunk meg. Azt az egy hetet egy erdők, mezők, legelők között megbújó ház egy kibérelt részében töltöttük. Voltak gazdasági épületek is tehenekkel, lovakkal, tyúkokkal. Tulajdonképpen egy nagy tanya egy részében laktunk. Fogadott minket mindig egy szelíd kutya is, mikor megérkeztünk az aznapi, környékbeli kirándulásainkról.
A házban még lakott egy belga, két holland és egy francia pár. Hálás vagyok az angol nyelvnek, hogy beszélgetni tudtunk velük. Így elnyúlt mindig a reggeli, de jó volt. M. egy kicsit beszél franciául, ezt a nyelvet is használni tudta az utunk során.
A  házigazdáink is beszéltek angolul, németül és természetesen franciául. Barátságos, érdeklődő, család volt. Reggelire mindig friss kenyeret sütött a háziasszony, még langyos volt. Egy nagy étkezőben kaptuk közösen a reggelit, így mindig összegyűltünk fél 9-kor az ottlakókkal és a háziasszonnyal. Ott zajlottak a beszélgetéseink. Volt közöttük laboratóriumban kutató, volt festőművész. Kinyílt számukra a mi világunk is. Örömmel fogadtuk mi is a ő világukat.
A ház régi volt, vastag falakkal, benne régi bútorok, tárgyak, az ablakok a tájra néztek. Nem volt TV. Egyébként sem nézek sokszor TV-t, de itt nem is tehettem volna. Könyvek viszont voltak a szobánkban.











16 megjegyzés:

  1. micsoda élmény, ♥ gyönyörű a hely, színes érdekes emberek, pihenés és mégis millió élménybe-merülés, még engem is feltölt, azt hiszem egy évre elég energiával

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katalinom, így igaz! Egyszerre pihentünk, töltődtünk fel és fáradunk is el. Végül is, ezért mentünk. Megkaptuk, amit akarunk!:)

      Törlés
  2. Csodálatos hely lehet még télen is, a kandallóból ítélve. A többi vendég, gondolom, úgy örült nektek, mint ahogy ti szimpatizáltatok velük, ez egy elképesztő és váratlan élmény. (Volt néhány ilyen találkozásunk az autós nyaralásaink alatt. Sose felejtjük el őket.) Klári

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Klári, egy utazás alatt nagyon jó dolog emberekkel megismerkedni. Keresem is a társaságukat, és szerencsénk volt, mert ők is keresték a miénket.Szívesen emlékszem vissza a beszélgetéseinkre.
      A kandalló a reggeliző helyen volt az étkezőben, elképzeltem a helyet én is télen.

      Törlés
  3. Igazi pihenésre való hely! Milyen jó lehetett ide visszatérni a napközbeni barangolások után ☺️ a kandalló mellett én is szívesen ücsörögnék télen, egy könyvvel, capuccinoval a kezemben😍

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Orsi, jó volt visszatérni mindig. Az a kandalló az én fantáziámat is megmozgatta, és eljátszottam a téli napok mellette töltött óráival. A központi fűtéshez szokott énem különösen kívánta ezeket a gondolatokat.

      Törlés
    2. Éva, mindig várom a következő állomást, veletek utazok, ha már a valóságban nehezen tehetem, és örülök nagyon, hogy rászántad magad, méghozzá M. kellemes tásrsaságában!

      Törlés
    3. Örülök, hogy várod az utazásunkról az írásaimat. Nehezen szántam rá magam, de addig megyek, míg tudok. Egyszer abba kell hagynom nekem is.

      Törlés
  4. It was a nice place and it seems you met nice people there and had a good rest.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. We had a good place with nice people. We were satisfied.

      Törlés
  5. Csak nagyon röviden: olvastam az élményeiteket, honvágyam lett! 🥰

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy a fájós kezeddel írtál. Köszönöm.

      Törlés
  6. Egy-egy ilyen napindítas nagy ajándék, s a csodás környezet. Szép utatok volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Otthon is jó, ha sikerül jól indítani egy napot. Nincs ez másképp, ha úton vagyunk akkor sem. Valóban szép volt az utunk.

      Törlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu