2011. július 12., kedd

Szombat délután és este Bécsben

Szombaton délelőtt elment egy Mekk mester-féle lakatos tőlem, aki nem szerelte fel rendesen az előszoba szekrényem kivetőpántjait. M. és én nekikódultunk délután, és leizzadva megcsináltuk. Komolyan mondom én már minden szakmához konyítani fogok, mire a lakásfelújítás befejeződik.:-)
Utána 4 óra körül irány Bécs!
Jó, hogy van autópálya és a földrajzi helyzet is olyan, hogy egy órán belül ott vagyunk. Autót leparkoltuk belvároson kívül, és napijegyet vettünk. Onnan kezdve metró, busz, villamos szállított minket. Parkolásra nem volt gond, gyorsan ott voltunk így mindenhol.
Irány a belváros. Kivetőpántot és egyéb hasonlókat máris kitöröltem a fejemből:-) mikor a Stephansdomot megláttam, bár az is felújítás alatt van!:-) A felújítás szó visszakúszott egy pillanatra az agyamba, bár jól leplezik a dóm felújítását mindenféle takarós trükkökkel.
Az abszolút belvárosban mászkáltunk csak úgy: Kartner Strasse
( bécsi Váci utca), Graben... Bámészkodtam, nagyváros hangjait füleltem.

Bécset nem úgy szeli át a Duna, mint Bp-et. A városon csak csatorna halad át, ha igazi Dunára vágyunk metrózni kell érte. Kimentünk a Duna-szigetre ( Donauinsel). 
A bécsiek egy kis levegővételre használják, programokat szervez ide a város, és eteti a hazaiakat és a turistákat is. Duna mellett éttermek az olcsóbbik fajtából, vagy legalábbis az elfogadható ár kategóriába tartozók. Újra csak egy görögöt választottunk. Közben vörös alkonyat, érkező esti fények, visszatükröződés a vízen is.


 

Majd újra a belváros csillogása egy nagy séta erejéig. Lassan tényleg  este lett.
Furcsa, hogy néha otthon csendben, gyertyafényben, olvasólámpa mellett könyvvel jól érzem magam!
Ez más volt, de lehet alkalmazkodni.:-)




Aztán séta közben az Alíz-féle ház megtalálása. Ez pedig öröm!
Mikor már nagyon is elfáradtunk, irány pihenni, de előtte M. azt mondta, hogy ebben a forró estében, még kellene egy sör. Lakáshoz közel van egy pizzéria, ahol megkaptuk az italt. M. még elolvasott ott egy vendégeknek is járó újságot. 
Én közben a pincért néztem vágyakozva! Félreértés ne essék, néztem, ahogy "tudományosan" csapolta a sört.:-) Megfelelő volt a pohár dőlési szöge(bizonyára), igyekezett nem sok habot adni. Többször visszatért a csapoláshoz, míg megtelt a pohár, és a hab is csak annyi volt, amennyi kellett.Észrevette, ahogy figyelem a sör lassú folyását. Mosolygott! Tudta, jót tesz velünk.
Párás volt a pohár, ahogy letette elénk. Melegben szeretem a sört, amúgy elvagyok nélküle. Most meleg volt.




Éjfél előtt hosszan álltam a zuhany alatt. 
Forró és sűrű volt a nap. Kellett!

30 megjegyzés:

  1. jaj de szép, bécsi képek!:) köztük is volt sok "régi ismerős"!:)

    VálaszTörlés
  2. nagyon jo hangulatu a beiras es a kepek is:)
    apropo sor:egyik nap olvastam, aki issza, oket tamadjak a szunyogok:)nem tudom mi a tapasztalatod, en nem szoktam inni, megis megesznek:)lehet kene?

    VálaszTörlés
  3. Még te is fenn?:-)Egyelőre a szombati képeket hoztam...
    Igen becsempésztem ide is a te "ismerős" képeid!:-)
    Megyek lefeküdni, jó éjt!
    Kinyitogatom az ablakokat, hátha úgy jobban lehet majd aludni.

    VálaszTörlés
  4. Ágnes, nem támadtak a szúnyogok.:-)Én sem sűrűn iszom sört, de ebben a hőségben kívánom. Állítólag a benne lévő ásványi anyagok kellenek is a szervezetnek, ha sokat párologtatunk! Persze, magyarázat mindig van.:-) Én mindig csak egy pohárral iszom, annyi elég is, de az akkor nagyon jó!

    VálaszTörlés
  5. Köszönjük a sétát, nagyon élveztük.

    VálaszTörlés
  6. Én is csak melegben iszom a sört, akkor is elég egy pohár. Szépek a képek, bár engem nem fogott meg annyira Bécs, nekem nagyon zsúfolt. Viszont az emberek legyen bármilyen nemzetiségű nagyon segítőkészek.

    VálaszTörlés
  7. Köszi az utazást, már hiányzott egy kicsit, hogy kimozduljak itthonról.

    VálaszTörlés
  8. Azt szeretném meg kérdezni,hogy az a kép ami most fejléc merre van? az nagyon hangulatos

    VálaszTörlés
  9. Gondoltam rád a múlt hétvégén (vagyis már két hete volt)... Bécsben voltunk, Tenger Háza, óriáskerék volt a program a gyerekekkel, na és a metrózás-villamosozás, mert még sosem ültek azon. Sajnos nem volt túl jó időnk. Azt az épületet én is lefotóztam tavaly, amiben olyan szépen tükröződnek a házak-templomok, ott laktunk vele szemben a Hotel Continentalban.

    VálaszTörlés
  10. Jó, hogy neked olyan közel van Bécs, mennyi színes látnivaló. Nekem minimum 4 órát kell utaznom addig, így én itthon élvezkedem jobbára, azért program itt is van elég.

    VálaszTörlés
  11. Stali, egy kis mozgás+ látvány. Vasárnap estére nekem is izomlázam lett.:-)

    VálaszTörlés
  12. Kovtama, egy nagyváros/főváros mindig zsúfolt.
    Úgy tudom elviselni, ha elég rövid az ott tartózkodás és van a nézelődés után hol megpihenni. Talán, ha beleszületik az ember, akkor könnyebben megy az alkalmazkodás, nem olyan fárasztó, de én nem így születtem.
    Én a hétvégét hétfőn pihentem ki!
    :-)
    Sör? Ahogy te, és ahogy írtam én is. Egy pohárral ebéd után, közben vagy nagy melegben.

    VálaszTörlés
  13. Éva, a fejléc a Duna-szigeten készült( Donauinsel)
    21 km hosszú sziget, melynek a legszélesebb pontja sem nagyobb, mint 700 méter.A sziget egyik oldalán az igazi Duna van, a másikon pedig egy Duna csatorna.
    Szabadidős hely a bécsiek számára éttermekkel, kávézókkal,discokkal, sportolási lehetőségekkel, kulturális programokkal.

    VálaszTörlés
  14. Nóri, gyerekeknek biztos nagy élmény, amiről írtál. Én azokat nem láttam.
    Helyi közlekedési eszközből nekem is kijutott szerencsére, mert szeretek adott helyen így közlekedni. Akkor olyan az érezés, mintha helybéli lennék.
    Persze, ehhez kell az a biztonságos érzés, hogy el is jutok oda, ahova akarok.
    Egy a helyet jól ismerővel ez könnyű. gyakorlatilag M-t követtem, mikor hol kell átszállni. Így tényleg maradt csak az élvezet.
    Gyerekek élvezték a kirándulást? Mi tetszett nekik a legjobban?

    VálaszTörlés
  15. Juhmeli, szívesen.:-)
    Bő 24 óra volt, de más világ. Ezért pihentető.
    Fárasztó is, de bizonyára azért, mert az ember nem gyakran csinálja! Így jó.

    VálaszTörlés
  16. Adelid, Bécs közelsége előny valóban, ha az a cél. :-)
    Viszont minden más Magyarországon messzire van innen a nyugati csücsökből.Ez hátrány.Ilyen szempontból jobb az ország közepén lakni valahol.
    Itthon én is szeretek lenni, nincs ezzel semmi baj.Megtalálom a programot helyben is, de itthon, lakásban is jól elvagyok.
    Ez a hétvége most mozgalmas volt.

    VálaszTörlés
  17. Üdítő és megnyugtató sétálni Veled, miközben látom is hol "járunk".

    VálaszTörlés
  18. Sokadikként érkezve gondban vagyok,
    mert már néhányan leírták azt, amit
    én is szerettem volna.
    Éva, jól esett - így fotelból is -
    ez a jó hangulatú, kellemes bécsi
    kiruccanás a társaságotokban.

    A személyes élményeink is kellemesek
    a bécsi kirándulásokról!

    VálaszTörlés
  19. Alterego, Kati! Jó, hogy jöttetek.
    Nem tudom más utazását nem unalmas-e olvasni. Sőt, nem provokatív-e.
    Benne van ez a kérdés a fejemben.
    Valaki más mondta nekem, aki messzire utazott, hogy meséljen-e róla, mert lehet, hogy pillanatnyilag ( vagy ki tudja milyen idő hosszúságról beszélhetünk)teljesíthetetlen vágyat gerjeszt.Én nem éreztem akkor ilyet.Szeretem, ha mesélnek.
    Amúgy meg a blogot magamnak is írom, és ha ezt a hétvégét keresem valaha vissza, akkor ennek úgy kell jelen lennie a blogban, hogy elmentünk Bécsbe.

    VálaszTörlés
  20. Az életeink különbözőek. Nem tehetünk róla, hogy kinek mi van a "könyvében"
    Nem róhatjuk fel egymásnak a sorsunkat. Ha így lenne, én sem írhatnék Ausztráliáról. De még azt sem említhetnénk, hogy mit ettünk, hiszen vannak akiknek nem jut.
    Baj csak akkor van, ha a történet dicsekvés jellegű, mert ilyennel is találkozhatunk néha némely blogon.
    A Te történeteidből viszont csak építkezni lehet.

    VálaszTörlés
  21. Én is szeretem, ahogy a kirándulásaidról írsz. hiányoznának. a képek pedig mindig nagyon beszédesek, szépen fel van építve az egész. úgy hogy abba ne hagyd. különben pedig, én is mindig "irigy" vagyok mikor kintről közvetítesz.:)

    VálaszTörlés
  22. Kovtama, magamnak is írom, másnak is, egyelőre nem hagyom abba.:-)
    Néha bevillan, hogy kellene,de tudom, még nem jött el az ideje.

    VálaszTörlés
  23. Alterego, nem igazán tudom hol a határvonal a dicsekvés és az élmény közvetítése között. Nagyon nehéz megállapítani.Min múlik? Stíluson?
    Ez nemcsak attól függ természetesen, aki továbbadja az élményt, hanem aki fogadja.
    Szerintetek?

    VálaszTörlés
  24. Azt hiszem is-is.Aki éppen nagyon szerencsétlen helyzetben van esetleg hamisan értelmezi a dolgokat.
    Finom érzékkel el lehet találni az arányokat. Neked sikerül :-)))Ha nem így lenne akkor nem növekedne, hanem fogyna az olvasóid létszáma.
    Ha mi itt arról írunk, hogy hogy irigyelünk, biztos lehetsz benne, hogy nem arról a ronda sárgáról van szó :-)))az csak egy kis vágyakozás.

    VálaszTörlés
  25. Kimaradt egy "is" a kommentemből. Azt akartam én is írni: "Ez nemcsak attól függ természetesen, aki továbbadja az élményt, hanem aki fogadja IS." És viszont.
    Lehet, hogy aki valami miatt engem irigyel, másban, más miatt gazdagabb.(Az irigyel szó rossz).
    És ez a "gazdagság" annyi minden lehet.
    Bonyolult a dolog,helyesebben összetett!
    Így jó.Így emberi.

    VálaszTörlés
  26. Komoly önvizsgálatra indított beszélgetéstek alteregoval.
    Egyszer a lemenőim megállapították, a boldog szerelem állapota gátolja a blogolási kedvet.
    Talán azért, mert minden dicsekvésnek hat, ha ebben az állapotunkban leírjuk?
    Tényleg komoly feladat az arany középút fellelése. Éva, ez Neked pompásan megy.

    VálaszTörlés
  27. Stali, még mindig gondolkozom ezen a dolgon, de nem lesz igazán jó válasz rá.
    Tulajdonképpen az a válasz, hogy sokféle gondolatot sokféleképpen fogadnak.
    A búbánatban többen osztoznak, mert az együttérzés ilyen téren erősebb az emberekben. Talán akkor nagyobb szükség is van erre az írónak is, ha már egyszer megosztja.
    Ha rendben van minden az valójában a tudomásulvétel kategória, és beindítja az olvasóban, hogy mit kellene tenni ahhoz, hogy ő is ilyen helyzetben legyen. Ez feszültségforrás is lehet benne. Együttérzés esetében inkább a megnyugvás tölti el az embert, hogy ő nincs benne. Attól még sajnálhatja a másikat.
    Ha maradéktalanul örül is más sikerének, az már nagyon felső szinten lévő egyéniség és érzésvilág. Tulajdonképpen célként lebeghetne előttünk megvalósítása.
    Mivel én sem tartok itt még tökéletességben:-), nem tudom leszek-e a topon valaha ez ügyben, azért elfogadom mások hiányosságát is.:-)

    VálaszTörlés
  28. Dicsekvés meghatározása a Wikipédiában:

    "Szerencséjének, érdemeinek, jó tulajdonságainak kérkedve való emlegetése."

    A kérkedés pedig = túl büszkén.

    Én ezt valahogy úgy is értelmezem, hogy a dicsekéssel elmondott bármiben ott van, hogy az én érdemem kevesebb annak elérésében, mint ahogy beállítom, és van benne provokáció is. Olyannak mondom, aki nem érheti azt el.Ez egyfajta ronda elégtételt okozhat a beszélőnek. Mivel a blogolásban sokféle olvasó van, nehéz kiválasztani kinek mondjuk, sőt, nem is lehet. Aki akar, itt marad el olvasásban a blogolótól, ha az nem is úgy akart közvetíteni valamit, ahogy értelmezték. Nincs mit tenni.Magyarázkodni sem érdemes.

    VálaszTörlés
  29. Jó volt nosztalgiázni, csodálatos felvételeket csináltál. Köszönöm.

    VálaszTörlés
  30. Zsókám, jó itt látni téged!:-)
    Nosztalgiázz csak! Ha a neved látom, én is azt teszem, csak másképp. Mikor együtt voltunk sokat a virtuális térben...!:-)

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu