2024. február 26., hétfő

Hekk

Jó egy nap nem főzni, hanem egy jó helyre elmenni, és valami finomat enni. Mikor kórházban voltam, egy szobatársam elmondta, hogy a legjobb hekket a közeli Fertőrákoson a Kovács Kocsmában lehet enni. Kipróbáltuk, és azóta visszajárók vagyunk. Így is lehet élvezni az életet. A finom ételek mindenképpen ehhez  tartoznak.
Elindulunk, és tudjuk, hogy valami jóban lesz részünk. Várjuk, hogy kihozzák a halat, nekilátunk, és még utána megiszunk egy kávét is. Nem sietünk, örömmel eszünk, közben hallgatunk is, beszélgetünk is, de leginkább hallgatva élvezzük az ízeket. Süt a februári nap, pattog a kályhában a tűz, gyűlnek a vendégek, keverednek a magyar és a német szavak. Közel a határ.
Minden rosszban van valami jó. Hányszor mondjuk ki ezt a mondatot, és mindig megbizonyosodhatunk az igazáról. Ha nem kerülök kórházba, soha nem tudjuk meg, hova kell menni hekket enni.


16 megjegyzés:

  1. Hello Eva
    The fish is so big! It must be good with french fries!
    Yes I think good food is part of good life! We often go to eat outside on Saturday meal and I love to meet people and to listen to the noise the different conversations make, as I am on my own all day long. And it must be nice to be by the fire. I wish you a good week.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hello Catherine, yes, the fish was big, but I was hungry and I could eat it. We did not eat sweets, we did not have place in my stomach. :)
      I also like to listen to people. There were also many Austrian people in the pub. The border is only a few kilometers away.
      We also go to restaurants quite often because we like good food and the atmosphere that surrounds us.
      Have a nice week!

      Törlés
  2. Nagyon szeretem, nekem a nyarat, a nyár kezdetét is jelenti a hekk, Kenesén. Akár a mi strandunkon, akár bent a centrumban. Jó étvágyam lett a fotó láttán! :)
    rhumel

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Számomra is a Balatont jelenti. Kihagyhatatlan, ha ott vagyunk.
      Elég szép adagot kaptunk, de éhes voltam, és természetesen mind megettem. :)
      Van finom almásrétesük is vaniliaöntettel és fagyival, de az már nem ment belénk.

      Törlés
  3. Mi az a "hekk", kedves Éva, az én dél-alföldi szótáramban nincs meg, s az Interneten se találtam...
    Viszont a desszerteteket nagyon is el tudom képzelni, sőt!... (Rózsa)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A hekk egy hal, az argentin partok közeléből származó, tőkehalak családjába tartozó tengeri csuka. Nagyon népszerű, különösen a balatoni halsütödékben, de én szívesen eszem máshol is. Ezért is örültem, hogy a pár kilométerre lévő Fertőrákoson van egy hely, ahol ehetünk. Finom fehér húsa van, és szerintem nagyon finom. A fejét levágva, a törzsét kirántva szolgálják fel.
      Az almás rétesüket már ettük korábban, de most már nem volt hely neki a gyomrunkban. Pedig a kávé mellé még szívesen ettem volna. De ami nem megy, az nem megy.:) Egyszer el kellene mennünk csak úgy kávézni és almás rétesezni Fertőrákosra. Ki kellene mennünk Fertő-tóhoz is egy sétára. Régen voltunk ott, és kellene nekem is egy séta már. Nem nagyon tartom be a január elsejei fogadalmam, hogy naponta sétálok. Fárasztó és fájdalmas. Lehet, hogy csak gyakrabban kellene csinálnom?

      Törlés
    2. A fárasztó és fájdalmas jelzőket én is használom magyarázatként, miért nem sétálok többet, pedig jót tenne, nemcsak a lábaimnak... Talán, ha jobb idő lesz, mondom kevés reménnyel: ma éppen 5° van, fúj a szél és esik az eső...

      Törlés
    3. Nekem meg az a bajom, hogy az évszakhoz képest túl meleg van. Itt-ott az országban 20 fok is. Ez nekem februárban sok.
      De nem akarom erre kenni a séta hiányát. Keményebbnek kellene lennem magamhoz. Tudom, hogy fáj és fárasztó, de el kell indulnom. Talán majd ezután.

      Törlés
  4. Hűha az a hekk! Ránézésre is nagyon gusztusos!
    Jól tettétek, hogy elmentetek, program és kulináris élvezet is volt egyben. Én is nagyon díjazom, mikor nem kell főzni 😄
    Egészségetekre! ☺️

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Néha elmegyünk valahova, és élvezzük, hogy válogathatunk a finom ételek között. Most éppen nem válogattunk, hanem tudtuk miért megyünk. A pincér hozta volna az étlapot, de nem kértük. Mondtuk, hogy tudjuk, mit akarunk. Még örült is neki. Sokan ettek körülöttünk hekket, tudják sokan, hogy ott finom.

      Törlés
  5. Mindenről olyan hangulatosan írsz!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szeretem megélni és átadni a hangulatokat.:)

      Törlés
  6. Dear Eva
    I will be off my blog next week. I am busy and we are expecting the baby in a few days.
    Seen you soon have a good weekend.
    Hugs Catherine

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dear Catherine, try to have some rest, too. I am looking forward to having the news about the baby. Have nice days, enjoy the spring! Hugs.

      Törlés
  7. Gusztusos ahogy mutatod. Most lesz okom arrafelé kirándulni. Köszönöm az ajánlás.

    VálaszTörlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu