2021. május 20., csütörtök

Változások


                                       

A szarvasos, hópelyhes, fenyőfás téli csészék, bögrék félrerakva még március végén, és előkerültek a virágmintások, gyümölcsökkel, pöttyökkel dekoráltak, mert itt a tavasz, és majd jön a nyár is. Megváltozott a kinti hangulat is, több a napsütés, melegebb is már az idő  (most éppen hűvös, szeles), bár én szeretem a borongós napokat, az esőt, a ködöt, a havat is. A nyár nem igazán az én évszakom, nem bírom a meleget. Igazából minden évszakot ki kell élvezni, de lehetnek kedvencek is. Nekem az ősz és a tél. Jobban  tűröm a hideget, mint a meleget, ez is az oka a választásomnak. Szeszélyes az idei tavaszunk, frontok jönnek, frontok mennek. Sok a változás az időjárásban.  Hozzá kell szoknunk, mi mást tehetnénk.
Elpakolom a gyertyáimat, a mécseseimet is, előkerülnek majd ősszel újra felkészülve a télre. Akkor van itt igazán az idejük, hogy csendes esték fényeivel jutalmazzák az eltelt, a magamnak jól és rosszul felépített napjaimat, mindazt, ami elmúlt. Sokszor az a kis fény mutatja meg este az utat, amit megtettem valami felé, amit még nem is igazán tudom, hogy hová vezetett. De út volt, egy megtett út még a látszólag  eseménytelen napon is. Minden nap megismételhetetlen, csak látszólag van két egyforma. Meg kell élni mindegyiket.
A fenti csésze egy hagyaték része. Az örökösnek nem kellett. Elosztogatta az edényeket ismerősöknek, barátoknak. Sokszor ez a sorsa az örökségnek. Nem kell már, csak másnak volt talán fontos. Írtunk már erről mi is, sokakat foglalkoztat a téma. Mikor az örökös megkérdezte, mit kérek, én ezt a készletet választottam. Így került hozzám, ez is egy kis változás az életemben. A tárgyaknak is van útjuk, melyet megtesznek. Mindig eszembe jut, mi lenne, ha mesélni tudnának. Jelen voltak valakinek az életében csendes szemlélőként, és lenne mit mondaniuk. Én csak hallgatnám, hallgatnám őket...
Használom és élvezem ezeket a csészéket, bár inkább ünnepekre veszem elő őket, amikor meg kell adni a módját az evésnek és ivásnak, még jobban mint máskor. Legyen különbség a hétköznap és az ünnep között. Húsvétkor is ebből ittam a kávémat. Finom volt, és csésze még ízletesebbé tette a kávét, mert soha nem mindegy, hogy miben van az étel vagy az ital. Mindenhez van egy leginkább hozzáillő, ami emeli az egyébként is meglévő ízek harmóniáját. 

42 megjegyzés:

  1. Milyen igazad van! Az abált szalonnát pl. csak vágódeszkáról szeretem enni. A csodás szertartás, amivel üdvözlöd az idő változásait, a jelenlétnek egy nagyon különös és egyéni formája. Legyél jól mindig!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Klári, milyen jó, hogy a szalonnát vágódeszkáról eszed! Illenek egymáshoz.
      Apró dolgokkal, változtatásokkal éreztetem magammal az évszakok, az idő változását is. Jelen akarok lenni bennük bármilyen kicsi mód legyen is az.
      Igyekszem mindig jól lenni.

      Törlés
  2. Válaszok
    1. Aliz, szerencsére ritkán török el bármit is.

      Törlés

      Törlés
    2. mióta ebben a szűk lakásban élek, egyre többet

      Törlés
    3. Sajnálom, vannak megszokott dolgaink, nehéz tőlük megválni. Én szoktam bocsánatot kérni tőlük, ha véletlenül eltörök valamit nagy ritkán. Bármilyen gyerekes is ezt tenni. Elvégre szolgáltak engem.

      Törlés
    4. és sunt rerum lacrimae

      Törlés
    5. Még nem sirattam meg egyiket sem, de már sajnáltam őket, ha véget ért a pályafutásuk.

      Törlés
    6. Ugy ertem.hogy a targyak (a dogok) könnyeznek!!

      Törlés
    7. Köszönöm a helyreigazítást.:)

      Törlés
    8. https://epa.oszk.hu/00000/00022/00022/00465.htm

      Törlés
    9. Nagyon köszönöm a verset. Nem ismertem, ezért most különösen jól esett elolvasni.Illik a kinti időhöz, és a nálam lévő könnyező örökségekhez. A latin tudásom is gyér, azért olvastam félre. Ha ismerem a verset, nem olvastam volna másképp. Talán!

      Törlés
    10. én érettségiztem latinból (mégis összekevertem a szórendet:)

      Törlés
  3. Hol így, hol úgy. Most a blogodon egymás mellé került a hőálló üvegpoharas, és a rózsamintás porcelán csészében egy-egy csésze kávé. Az üveg poharas nálam a hétköznapok kávéja, a porcelános meg az ünnepnapoké. Legalább is a COVID időszak előtt a munkahelyemen mindig üvegpoháról ittam. Lám! Most minden nap kávé szempontjából ünnepnapnak számít. Jól teszed, hogy változtatod a csészéket. A csészék is így szeretik. Nekem elhiheted, az enyéim mesélték :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Multmento, az üvegpohárról a kép egy cukrászdában készült. Nekem nincs itthon üvegpoharam, amiből kávéznék. Mindig csak porcelánból iszom ünnepnap és hétköznap is.
      Szeretem változtatni a csészéket. Örömöt jelentenek, mindegyik másra emlékeztet.
      Az jó, ha ismered a tárgyaid történetét, a csészéidét is. Én is soknak ismerem, de vannak "titokzatosak" is.:)

      Törlés
  4. Megint jót olvastam Éva.
    Szép a csésze.
    Ennek fényében holnap előveszek 1-2 csészét, még esküvőre kaptam egy mokkás készletet, ebből fogom inni a kávémat. Ez már 51 éve történt.
    Ölellek: BMari

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. BMari, örülök, hogy itt voltál és olvastál.:) 51 év! Mennyi időt töltöttetek együtt bizonyára kitartásban, szeretetben. Kívánok még sok évet.
      Vegyél is elő holnap egy csészét, és kávézz egy jót belőle! Én is ölellek.

      Törlés
  5. Mostanában elég zaklatott a lelkem . Elvesztettem egy testvéremet egy másik pedig most kűzd a coviddal Németországban. Elkezdtem olvasni a csend címszó alatti bejegyzéseidet.Igaz hogy potyog a könnyem a szép zenék alatt,de mégis egy kicsit megnyugtatnak az írásaid. Köszönöm ÉVA. Szép napokat kívánok Zsike

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Zsike, mélyen együtt érzek veled, és átérzem azt is, hogy zaklatott a lelked. Rossz dolgok történnek veled, és én ezt nagyon sajnálom.
      Hallgass egy kis zenét, olvasgass, remélem sikerül mindig találni valamit, ami megnyugtat. Szívből kívánom, hogy jó is történjen veled, a testvérednek pedig gyógyulást a Covidból.
      Ölelést küldök Neked.

      Törlés
  6. I like nice cups to drink my coffee in the morning. I love flowers on my cups and birds.
    The weather here is horrible, we will have wind during the night, back to Autumn!
    I wish you a nice evening. Hugs from me.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dear Catherine, I have a lot of cups and mugs. I often change them in different seasons if I drink coffee or tea. I prefer coffee. In springtime and summertime I have flowers, fruits and dots on them.
      The weather was cold yesterday but today it is sunny and warm. Hugs!

      Törlés
  7. Éva, én úgy szeretem a pöttyös bögrémet, hogy én egész évben abból iszom a kávémat. :) És ugyanígy vannak megszokott tányéraim, tálkáim sőt, megvannak a gyerekkori evőeszközeim, azokhoz is nagyon ragaszkodom. A tavasz nekem a nyitott erkélyajtót, a lengébb öltözéket és régen a hosszú sétákat hozta el. Ma kicsit másképp alakul az életem, de ezt is el kell fogadni, nem tehetek mást.
    Most is élmény volt olvasni, nagyon megnyugtató mindig az írásod. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Borka, lehet csak egyet is szeretni. :) A te pöttyösöd biztosan szép és kedves neked. Hozzál egyszer képet róla. Lehet, hogy tettél már fel róla a blogodba, csak nem emlékszem rá.
      Én mindegyiket szeretem, ami itthon van, ezért is tudom váltogatni őket.
      Mindegykre emlékszem, hogyan került hozzám.
      Ma jó idő lesz, süt a Nap, és nem fúj a szél. A tegnapi nap után ez nagy változás.
      Bölcs döntés elfogadni azt, ami van, sok feszültségől ment meg. Mégha nem is könnyű megtenni.

      Törlés
    2. Éva, bizony tettem már fel képet róla és a történetét is megírtam. :)
      Hála Istennek, hogy ma megint kisütött a Nap, már nagyon elkedvetlenített az az őszies idő. Tegnap sokáig fent voltam, ma feküdtem le, hajnali 4-kor, el is aludtam kicsit, de nem vészes. Az is igaz, hogy már a második kávémat is megittam. Néha előfordul.
      Ha nem haltam Apó után, márpedig itt vagyok, akkor kutyakötelességem elfogadni a sokkal kevésbé megviselő dolgokat. Így van ez. :)

      Törlés
    3. Megtaláltam a bögrés bejegyzésedet, visszakerestem. Már emlékszem. Bocs', de elfelejtkeztem róla. Korral jár!:) A lányod vette egy balatoni boltban. Szép, mint minden pöttyös. "Életed bögréje", azt mondtad rá. Olyan is.
      Itt is tegnap őszies idő, ma már kék az ég, és süt a Nap.
      Én az első kávémnál tartok.Tegnap sokáig fenn voltam, és reggel elég korán keltem, mert boltba mentem. Jó túl lenni rajta, mert nagyon nehezemre esik megtenni.

      Törlés
  8. Bögrék, csetreszek, tálak itt hegyekben állnak...
    És nincs szívem kidobni...
    (Hagyaték feldolgozás.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Márta, én is tele vagyok velük. Selejtezéskor mindig megmenekülnek.:)
      A hagyaték feldolgozása időt, türelmet kívánó feladat. Megértelek, én is átestem rajta.

      Törlés
  9. Thank you for your visits. I am feeling better and I wish you a good week end. Hugs from me.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. It is good to know that you are better and better.:) I wish you a good weekend.

      Törlés
  10. Nálam is felhalmozódott az évek (évtizedek) folyamán vagy 12 kávés és teás készlet. Egy része ajándék, a többi választott. De ezekből csak olyankor iszok, ha vendég jön. A reggeli kávés csészém viszont 1 példányban van mindig, s ha eltörik és nem tudom megragasztani sem, akkor egy korszak zárul le vele, s veszek helyette EGY másikat.
    Magam is hajlok rá (írtam róla többször is a blogjaimon), hogy tárgyainknak, melyek majd egy életen át őrzik kezünk nyomát, lelkük van... vagy inkább emlékezetünkbe mélyen bevésődött jelenléte...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rózsa, sok készleted van. Nekem 2 készletem van, a többi mind más és más darab.Sokból van kettő, hogy ha valakivel iszom, akkor egyformát tudjak adni. Sok van a bolhapiacról is.Legtöbbször egyedül iszom a kávét és a teát. Inkább kávés vagyok.
      Én élvezem a változtatásukat, egyből kb. 2 hétig iszom, utána jön a csere. Mindig a hangulat dönti el, hogy melyik.Igen, lelkük van. Hányszor megérintjük, használjuk őket. Átadjuk a saját lelkünket is a tárgyainknak, és lassan a részünkké válnak jelenlétükkel.

      Törlés
  11. Érdekesség! Mert csészékről van szó, elmesélem. Minden nap kerékpározok, ha tehetem. Egy alkalommal egy padon cipősdobozt láttam letéve, megálltam, belenéztem. Hat személyes kávéskészlet volt, igaz csak a csészék a kistányérokkal. Betettem a hátsó kosaramba, és elvittem a Könyvszekrénybe. Az ilyen "becsempészéseim" sötétben történnek, (csak könyvet lehetne betenni) de még soha nem volt rá alkalom, hogy másnap is ott találtam volna a betett porcelán árukat. Vittem már oda egyedül maradt kistányérokat, többféle színben és mintával, azok is mind gazdára találtak.
    Házasságkötésem előtt Romániában vettem 6 teás bögrét, a 70-es években nagyon nagy választékú volt a nagyváradi porcelánboltok étkészlete, édesanyámtól is örököltem számtalan színűt, formájút, majd a lányom is vett 6 öblös csészét, hogy a barátaival tudjon bőséggel teázni. Nos, ennyi mindennek alig-alig találok biztonságos férőhelyet a konyhaszekrényben, így már a beépített szekrényben is "tartózkodnak" csészék számolatlanul. Mostanában fontolgatom, hogyan tudnék lélekben is elválni némelyüktől. Vihetném a "Könyvszekrénybe", valaki biztosan örülne neki:)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, jó ötlet a Könyvszekrény megoldás. Valaki mindig elviszi, akiknek szüksége van rá, és jó helyük van náluk, mert akarták őket. Fontos, hogy akarjuk őket, mert különben csak felesleges tárgyak. Ezért is használom őket.
      Nekem is vannak a konyhaszekrényben és a szobai szekrényben is. Van egy polc is, amelyen bögrék,csészék vannak.Soha többé nem veszek már, de a mostani karácsonyra is kaptam ajándékba.
      Én kaptam meg a szüleim nászajándékba kapott kávéskészletét is. A másik készletem, amiről a mostani bejegyzésemben írtam.
      Hoztam át anyutól is étkészletet a halála után. Nem fogom valószínű használni, ritkán jönnek hozzám vendégek, de érzelmi kötődésem van hozzá. Tehát szükségem van rá.Találtam neki helyet.

      Törlés
  12. Néztem is milyen szép csésze, ránézésre múltja, története van. Szeretem én is az ilyeneket. Éva, az időjárás nehéz, mondhatnék más szót is rá. Kifordult a sarkából. S az embert is kifordítja. Talán most már szebb, naposabb napok jönnek. Jó, hogy az ember az évszakváltást tárgyakkal is jelzi, hangulatot ad, hoz velük. Én is úgy vagyok vele, ahogy leírtad. Mindig olvaslak, de többnyire mobilról, onnan nem szeretek írni, így maradnak a késői hozzászólások. Szép ünnepnapokat neked!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Holdgyöngy, egész nap borult, sötét, hideg idő volt. Napfénynek még nyoma sem volt. Tényleg kifordult az időjárás a sarkából. Most mintha kicsit világosabb lenne, de mindjárt itt az este.
      Szeretem váltogatni a tárgyaimat. Kicsit oldja az egyhangúságot, mássá teszi a környezetet, ha jobban idomul az évszakhoz.
      Nem baj, ha később írsz, így is örülök a jelenlétednek, és hogy jössz hozzám. Én is figyelemmel kísérem a blogodat.Szeretem a szép, virágos, kirándulós képeidet és a filmajánlásaidat.
      Neked is szép ünnepnapokat kívánok!

      Törlés
  13. a teáscsészédről jutott eszembe ez a megnyugtató teázás:
    https://www.youtube.com/watch?v=5eRoTwROJ4I

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, Katalinom, már megint egy csodát hoztál! Itt ülök a számítógép előtt éppen, és azonnal megnéztem. Milyen béke és harmónia árad belőle, erre van szükségem. Nyugodt mozdulatok, szelídség, csend. Ráadásul az egyik bögre szarvasos, az én kedvencem.
      Megnéztem azokat is, amit Mártánál hagytál.Ugyanezt tudom elmondani róluk.
      Köszönöm szépen. Már megint jó linket hoztál, mint mindig.

      Törlés
    2. https://www.youtube.com/watch?v=38oV8H8Iszg

      Törlés
    3. drága vagy, annyira örülök hogy sikerült pici örömöt becsempészni ebben a esős vasárnapba♥

      Törlés
    4. Kedves linkek hozója! :) Ezt is köszönöm. Sikerült örömöt okoznod. Ajándékokat kaptam ma tőled. Egész délelőtt és a délután feléig esett. Mostanra kisütött még a Nap is.

      Törlés

zene

x

Tájékoztatás

Az Éva című blogon található képek saját fotók.

E-mail címem: editis@citromail.hu